Új jelszó kérése
TOP termékek
Hírlevél
Termék részletek


V gyűrűk

V gyűrűk


Funkció
A V-gyűrűk ajakos tömítésként és szórógyűrűként is működnek. A gyűrűt a tengelyre feszítve, a fémes ellenfelülettől pontosan meghatározott, az ajak axiális előfeszítését biztosító távolságra, merőlegesen kell felszerelni. Futófelületként a csapágy vagy csapágyház homlokfelülete, tengelyváll vagy fedél használható. A V-gyűrű a tengellyel együtt forogva tömítésként és szórógyűrűként működik.
  • A V-gyűrűk szerszámban vulkanizálással készült elasztomer axiális tömítőelemek. Merevítő test, csukló és a tömítőajak határozzák meg a V-gyűrűk felépítését.

    Leírás
    Csoport: Axiális tömítés
    Kialakítás:
    A = standard
    S = erosített testtel
    L = karcsú profil
    E = nagy átmérokhöz
    Tömítés anyaga: NBR 60
    Szín: fekete
    Tömítés anyaga: FKM 60, FKM 70
    Szín: barna
    A tengelyek és más gépelemek időt rabló kiszerelésének elkerülése érdekében gyakran van szükség nyitott V-gyűrűkre. Ezeket a gyűrűket értelemszerűen a szerelés során kell összevulkanizálni vagy ragasztani. Egyedi alkalmazásokhoz a V-gyűrű kimunkált horonyba és feszítőszalaggal is szerelhető.

    Standard anyagok
    Elasztomer tömítőelemek: NBR 60 fekete, FKM 60 barna, más elasztomer (FKM 70) anyagok kérésre elérhetők.

    Alkalmazási terület
    A V-gyűrűk legtöbbször más tömítőelemekkel együtt (pl. radiális tengelytömítés) kerülnek alkalmazásra, csapágyazásoknál előtét tömítésként szerelik. A V-gyűrűk hajtástechnikában, általános gépgyártás területén járatosak. Gyakran megtalálhatóak elektromotorokban, hajtóművekben, földmunkagépekben, csapágytőkékben és hengerművekben.

    A V-gyűrűk külső szennyeződések, por, zsír, freccsenő víz vagy olajjal szemben hatásosak. Nagyobb környezeti terhelés (nagy mennyiségű föld, murva) esetén fémmerevítésű és védelmű VRM01 és VRM02 axiális tömítésünket ajánljuk.

    Funkció
    A V-gyűrűk ajakos tömítésként és szórógyűrűként is működnek. A gyűrűt a tengelyre feszítve, a fémes ellenfelülettől pontosan meghatározott, az ajak axiális előfeszítését biztosító távolságra, merőlegesen kell felszerelni. Futófelületként a csapágy vagy csapágyház homlokfelülete, tengelyváll vagy fedél használható. A V-gyűrű a tengellyel együtt forogva tömítésként és szórógyűrűként működik.

    Növekvő kerületi sebességnél a tömítőelem a centrifugális erő hatására kifelé törekszik, így csökkentve a felületre ható erőt. Meghatározott kerületi sebesség felett a tömítőajak teljesen elemelkedik a fémes homlokfelületről. Ekkor a V-gyűrű már csak réstömítésként és szórógyűrűként viselkedik.

    A V-gyűrű előnyei
    - egyszerű tömítőelem
    - por, zsír, olaj, freccsenő víz és más szennyeződésekkel szemben tömít
    - radiális tengelytömítésekkel jól kombinálható
    - kis igények a futófelület felületi minőségével szemben
    - egyszerű szerelés
    - a tengelyre szereléshez csak ki kell nyújtani
    - a súrlódás a kerületi sebesség növekedésével a centrifugális erő hatására csökken
    - jó dinamikus tömítőhatás
    - kismértékű tengelyirányú mozgásokat, radiális vagy szögeltéréseket kiegyenlít
    - védi a radiális tengelytömítést a koptató környezeti hatásoktól

    Közeg
    NBR: jó vegyi ellenállóság sok ásványi olajjal és zsírral szemben.
    FKM: ásványi olajok és zsírok, szintetikus olajok és zsírok, motorolajok, hajtómű és ATF olajok, üzemanyagok, aromás és klórozott szénhidrogének, széles vegyi ellenállóság.

    Üzemi határértékek
    Nyomás: nyomásmentes üzemelésre kialakított
    Hőmérséklet (°C): NBR -40 … +100, FKM -20 … +200
    Kerületi sebesség (m/s):
    NBR ≤ 8; axiálisan irányban biztosítva ≥ 8; radiális irányban biztosítva ≥12,
    FKM ≤ 6,5; axiális irányban biztosítva ≥ 6,5; radiális irányban biztosítva ≥10
Webáruház készítés